osher.jpgכדי להשיג אותו יש להבין ממה הוא מורכב!

הרצאה מופלאה זו "שתסדר לכם את הראש" ותשנה לכם את החיים מציגה את מרכיבי האושר כמשוואה מתימטית. משוואה שמצדה האחד מוצב האושר ומצידה השני פרושים כל מרכיביו והקשרים ההדדיים ביניהם.

אין אדם שפוי שלא שואף לשמחה, סיפוק, מימוש עצמי והגשמה אישית. האושר מורכב מרכיבים קבועים אשר באים לידי ביטוי באופנים שונים אצל כל אחד ואחד בהתאם להבנתו וראיית עולמו. אפשר להגדיר זאת "הסוביוקטיביות של אוביקטיביות האושר". בכדי להגיע אל האושר על כל אדם להגדיר מה משמעות האושר בעיניו ואז לחתור אליו באופן אקטיבי. הבנת "משוואת האושר" האישית שלכם תאפשר לכם לבחון ולהעריך איזה מרכיב לוקה בחסר ולטפל בשיפור ותיגבור אותו המרכיב. בין מרכיבי האושר קיימים קשרים והשפעות הדדיות שהבנתן מאפשרת לשפר וליעל את איכות חיינו.    

מי אני ומה אני ולשם מה אני קיים?

זהו דיון פילוסופי ידוע. אנשי מדע ורוח התחבטו ומתחבטים בבעיה זו מאז ומתמיד: משמעותנו, תפקידנו ויעודנו (אם בכלל). אין תשובה חד משמעית לשאלה זו. איש איש ואמונתו. אך לגבי דבר אחד כולם תמימי דעים: פילוסופים, הוגים ואנשי מדע, חילוניים ודתיים מכל הדתות והמיגזרים :
 
על כל אדם באשר הוא למצוא את אושרו !
 
ההרצאה "משוואת האושר" פורטת את האושר למרכיביו ומבהירה את הזיקה וההשפעות ההדדיות בין מרכיבי האושר אחד. השתנות משקלם היחסי של כל אחד מממרכיבי המשוואה בהתאם לגיל ולתרחישים מיוחדים במהלך החיים ועוד...  הרצאה מופלאה "שתסדר לכם את הראש" ותשנה לכם את החיים..
 
 
השגים ומימוש עצמי  - המרכיב הדומיננטי ביותר בדרך אל האושר ! (פרט לבריאות)
חשוב להבין שהשגים ומימוש לאו דווקא נמדדים ביעדים גשמיים וחומריים. היכולת להנות מהפשטות ומהקיים היא אחת השאיפות הנישגבות ביותר. אולי המטרה אשר מימושה דורש את תעצומות הנפש הרבות ביותר נחלתם של החזקים האמיתיים. אך גם אותם אלה שהחומרנות אינה מובילה אותם ואת התנהלותם שואפים ומתאווים.. לחברים, זוגיות, יצירה, פרנסה ורווחה כלכלית. שאיפות שאינן מותרות אלא ערכים וצרכים בסיסיים שלהשגתם נידרשים התמודדות ועשיה.
 
הנאות קטנות - כל אחד יכול למצוא את הדברים הגורמים לו נחת, שמחה וסיפוק. "עשיות" שאינן דורשות התמודדות או מאבקים: איסוף בולים, עבודה בגינה, ללכת לים או קילוף מלפפונים. "עשיות" גורמות הנאות קטנות. במקרים רבים חסרונן של "הנאות קטנות" בשל חוסר יכולת "להנות סתם" , מעיב על אושרם של כאלה שלכאורה נראה שיש להם הכל: כסף, זוגיות, פרנסה. אלה אנשים השגיים אך חסרי מנוח.
מאידך, ללא תחושת השג ומימוש עצמי קשה להנות מהדברים הקטנים. תיסכול עצמי, תחושת החמצה, חוסר זוגיות וכדומה פוגמים ביכולת להנות מהדברים הפשוטים. 
חשוב להבין ש"עניין והנאות הקטנות" ו"בריאות", הינם מרכיבים שמישקלם היחסי במשוואת האושר משתנה לאורך החיים: שינוי אחיד כתלות בגיל + שינויים כתוצאה מהתרחשות קיצונית, משבר, אסון וכדומה.
 
 השפעת מרכיב הגיל על ערך מרכיבי המשוואה:
לצורך כך אחלק את מסלול החיים ל-3 שלבים:   ילדות....בגרות....זיקנה.  חשיבות מרכיב ההשגים והמימוש העצמי : לא משמעותי בגיל הילדות. עולה למקסימום בשלב הבגרות, ויורד שוב במהלך הזיקנה. לאו דווקא בשל תובנות מיוחדות המגיעים אליהן בגיל זיקנה המוליכות להפחתת חשיבות מרכיב ההשגיות. בעיקר בשל שינויים ביולוגים הורמונלים הגורמים לירידה בדחף ההשגי - אבולוציה. במקביל עולה ערכם של המרכיבים האחרים.
 
חשיבות מרכיב ה"עניין והנאות הקטנות": במונח "הנאות קטנות" אני מתכוון לעשיות שאינן במטרה להתקדם, להתחזק, להתעשר או להשיג מטרות כלשהן. הכוונה להנאות פשוטות מתחביבים, האזנה למוסיקה, ליטוף חתולים, ציור וכדומה. מרכיב זה הוא בסיס אושרו של הילד. הוא משחק, מתרוצץ, מצייר ו"עושה כייף". בנוסף הנאה מעזרה לזולת, גמילות חסדים והתנדבויות למיניהם בקרב מבוגרים. זקנים הם ילדים גדולים. גם אצלם ה"הנאות הקטנות" תופסות מרכיב חשוב - במידה מסוימת בגלל ירידת חשיבות מרכיב "ההשגים".
 
חשיבות מרכיב הבריאות: בקרב ילדים, משמעות בריאות לא תקינה והשלכותיה אינה לגמרי מובנת ולכן ניתן לגרום להם אושר גם אם בריאותם אינה תקינה. זקנים מבינים שזהו חוק החיים. לא לנצח צעירים ולפיכך ליקויים בריאותיים פוגמים פחות באושרם של זקנים מאשר באושרם של צעירים. בקרב אנשים בוגרים בשיא החיים מרכיב הבריאות מקבל חשיבות על.