idud.jpgכללים ושיטות לעידוד עצמי ולעידוד אחרים

ההרצאה "אומנות העידוד" מבוססת על הספר שכתבתי ומטרתה להעניק לכם השומעים ידע, כללים ושיטות שיישומם יאפשר לכם לנצל בצורה אפקטיבית את אחד הנכסים החשובים ביותר שקיבלנו כבני אדם: היכולת לקבל ולהעניק תקווה, אמונה וכוחות נפש הנדרשים להתמודדות עם קשיים ומשברים לצד השגת יעדים והגשמה עצמית. 

ההרצאה מציגה את הדמיון בין חשיבות תזונת הגוף והרכבה על איתנות הגוף ויכולת הפקת הכוח הפיסי, לבין חשיבות ה"תזונה מנטלית" קרי עידוד, אופיו ותכניו על איתנות הנפש ויכולת הפקת תעצומות הנפש. דמיון מופלא אשר מוביל לשלל מסקנות ותובנות היוצרות משנה סדורה, כללים ושיטות לעידוד נכון ויעיל במצבים שונים. 

כוחו של העידוד הוא עצום !

עידוד מזין את הנפש - מעצים את התקווה והאמונה הנדרשים להתמודדות עם קשיים ומשברים ומחזק את התעוזה הנחישות וההתמדה הנדרשים לצורך השגת יעדים והגשמה עצמית. 

בדיוק כמו מזון לגוף, תקווה ואמונה דרושים לנפש ! 

וכפי שתזונה היא תורה בפני עצמה עידוד הוא אומנות לשמה ! 

כוחו של העידוד הוא עצום! זהו כלי זמין בעל יכולות מופלאות, ולמרות כך אין נעשה בו שימוש יעיל למעט ניצולו ברמה האינטואיטיבית. ההבדל בין שימוש מושכל ונכון בעידוד לבין עידוד אינטואיטיבי ובסיסי, כמוהו כהבדל בין תזונה גוף בריאה המתבססת על הבנת צרכי הגוף והרכב המזון לעומת אכילה בלתי מבוקרת. ההבדל בתוצאות הוא אדיר. 


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
האדם זכה במתנה נפלאה - היכולת להעניק תקווה ואמונה.
מילה אחת במקום ובזמן - מעלה מתחתית לפסגת העולם !

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 

ההרצאה עוסקת בנושאים הבאים: 

 

עידוד לאיתנות וחוסן מנטלי

כפי שלא רק בזמן מאמץ מוגבר או חולי, תזונה בריאה נדרשת לגוף לצורך הענקת חיוניות וחוסן כללי, כך גם עידוד ושבח לא רק ברגעי קושי, בונים חוסן נפשי, בטחון ודימוי העצמי איתנים. הענקת עידוד ושבח לאיתנות באופן קבוע, בונים איתנות מנטלית המהווה נקודת פתיחה לכל מהלך בחיינו. 

עידוד בזמן משבר

ברגעי משבר ובתקופות שפל אנו זקוקים לעידוד לתמיכה. עידוד שיחזק אתנו ויאפשר לנו לצלוח את התקופה הקשה מהר ובמינימום סבל וכאב. שכול או אירוע טרגי, ייאוש בשל כישלון בהשגת מטרה, או סתם מצב רוח רע ודכדוך ללא סיבה מוגדרת. במצבים אלה זקוק אדם לאוזן קשבת וקירבה פיסית, לעידוד לחיזוק האמונה והתקווה ולעידוד לפרופורציות. יש שוני מהותי בסוג, בעצמה ובאופן העידוד שיש להעניק בכל אחד מ-3 מצבי קושי אלה. 

עידוד להנעה והמרצה

לעומת מצבי דחק המחייבים התמודדות עם "נשיאת נטל מנטלי" כבד הנובע מטרגדיה, משבר או כישלון, קיימים בחיינו תהליכי "תנועה במרחב המנטלי": ביצוע שינויים, פריצות דרך והתמודדות עם השגת יעדים ואתגרים קשים. תהליכים מנטלים דינמיים בהם נידרש עידוד להמרצה. 

עידוד ילדים

העידוד הוא כוח בידי ההורה ליצור ילד בעל חוסן ואיתנות נפשית. ילד בעל בטחון עצמי ודימוי עצמי גבוהים חוקר, יוזם ומאושר לעומת ילד חששן, ביישן וחסר יוזמה ותעוזה. כפי שמזון בריא חיוני לבניית גוף איתן וחסון, כך תזונה מנטלית הכרחית לבניית נפש אייתנה וחסונה ! 

 

עודדו והתעודדו ! 

נצלו את כוחו העצום של העידוד כדי לחזק את עצמכם ואת הזולת. אחרי החיים עצמם, זוהי המתנה הגדולה ביותר בה זכיתם - היכולת לקבל ולהעניק תקווה, אמונה וכוחות נפש כדי להתמודד, להתקדם, לצמוח ולממש את עצמכם כבני אדם.