psy.jpg

 

מאמונה לשליטה וליישום

כל אחד מ-3 המרכיבים מוביל לכך מכיוון אחר וביחד יוצרים שלושתם -  הפילוסופיה, הפסיכולוגיה והטקטיקה של ההצלחה, עוצמה ויכולת חדשים שלא היו קודם באדם.

אם נדמה התקדמות, שינוי, פריצה ושיפור הישגים לטיפוס במעלה המסלול המוביל למקום יותר גבוה ויותר טוב בחיים אז:

הפילוסופיה של ההצלחה מתמקדת בחיזוק רוח האדם – המנוע הנידרש כדי להוביל אותנו במסלול זה. חיזוק האמונה העצמית וכוחות הנפש הנידרשים להתמודדות עם קשיים ומכשולים שמתגלים בדרך המובילה לצמיחה והגשמה.

הפסיכולוגיה של ההצלחה מתמקדת בניטרול החרדות - הבלמים המונעים מהאדם לנוע במסלול זה בנחישות, בהתמדה ובהנאה.

הפילוסופיה + הפסיכולוגיה של ההצלחה סוללות את הדרך לבחירת יעדים נכונים. כשאנו מאמינים ביכולתנו לעשות ולהתקדם, כשהחרדות והחששות מנוטרלים וכשאנו מבינים מה נכון ומתאים לנו, אז אנו עושים את הבחירות הנכונות. 

הטקטיקה של ההצלחה מתמקדת בטכניקה של ההתקדמות - הנהיגה. הפרקטיקה של ההצלחה היא בעצם מקבץ של כללים ושיטות ליעול ההתקדמות לאורך המסלול. כללים שמטרתם לנצל בצורה הטובה ביותר  את המשאבים שנידרשים לצורך ההתקדמות והטיפוס המוביל אל הפסגה.
 
מרכיבים אלה שזורים זה בזה ויוצרים יחד כוח אדיר המוביל לשיפור השגים, צמיחה והגשמה עצמית.

 

 

 

הפילוסופיה של ההצלחה

הרעיונות והתובנות הפילוסופיים של ההצלחה מכוונים לחיזוק, העצמה והנעת האדם לפעולה ועשיה. אלה אמונות אשר אינן ניתנות לבדיקה אמפירית מדעית (בניגוד לפסיכולוגיה ולפרקטיקה של ההצלחה). אלה אמונות שאדם בוחר לקבל או לא בהתאם להשקפת עולמו:

  • תובנות על החוקיות והשפע הקיימים ביקום - חוקיות המקדשת את הטוב, ההוגן ואת השילוב של הפעולה, הקבלה והנתינה.
  • תובנות המתמקדות באדם - קידוש זכות הבחירה וחלקו של האדם בקביעת עתידו וגורלו לצד הדגשת הכוחות העצומים הגלומים בכל אחד באשר הוא.

אמונות שמטרתם חיזוק האדם אל מול הקושי, הסבל, חוסר הוודאות והעצב הקיימים בעולם. רעיונות המציגים כאב ומצוקה כרגעים המובילים לגילוי והכרה בכוח הגלום בנו וככלים חזקים המובילים לשינוי ולצמיחה אישית.

ככל שהרעיונות עוסקים באדם כך הם משיקים יותר לפסיכולוגיה של ההצלחה. ככל שהם עוסקים ביקום כך הם יותר מטאפיסיים. אבל אם בוחנים רעיונות אלא מוצאים שהם מבוססים על הגיון לוגי בסיסי.

הפילוספיה של ההצלחה היא אמונה ! 
ואמונה נותנת המון כוח ! 

הפילוספיה של ההצלחה היא מרכיב בעל חשיבות-על בדרך שלכם לשיפור הישגים, שינוי, פריצה והגשמה עצמית.

תפיסת העולם שלתוכה ובתוכה תנהלו את חייכם ואת בחירותיכם. תפיסת העולם על פיה תנהלו את מסע החיים המופלא שלכם. תפיסת העולם שמהווה נקודת הפתיחה של כל תהליך הדורש התמודדות. אם מדובר על התמודדות עם משבר או דחק ואם מדובר עם התמודדות במהלך המסלול לצמיחה אישית והגשמה עצמית.

ולא צריך להיות רוחני כדי לבחור בפילוסופיה קיומית של הצלחה!  זהו אחד המסרים החשובים ביותר שאני מנסה להעביר במהלך הסדנאות וההרצאות שלי. אם מטרתי היא לחזק ולהעצים אתכם אזי אימוץ פילוסופיה קיומית של הצלחה היא כמעט תנאי הכרחי. ולא מדובר על אנרגיות או קרניים קוסמיות וכוחות משיכה מוזרים, מדובר על הגיון פילוסופי צרוף שבחירה בו מעצימה בכוחות אדירים?
הפילוספיה של ההצלחה היא אמונה המעניקה כוחות עצומים לצורך התמודדות והתקדמות בדרך למימוש עצמי. לכן יש חשיבות עצומה לחשיבה הפילוסופית במסגרת ההתפתחות האישית של כל אחד ואחד מכם בדרך להגשמה והצלחה.

הפסיכולוגיה של ההצלחה 

מבוססת על מחקרים ומוכחת באופן אמפירי ניסויי.
הפסיכולוגיה של ההצלחה עוסקת בהבנת גורמי האישיות המנהלים אותנו וקובעים את הבחירות, ההחלטות והעוצמות בהן אנו עושים (או לא עושים) מהלכים בחיינו. מתוך הבנה זו יכול האדם להשיג שליטה ולהתגבר על הכוחות המעכבים את התקדמותו בחיים.

בעיקרה עוסקת הפסיכולוגיה של ההצלחה ב- 3 השדים שמנהלים את חיינו:

  • חרדת הכשלון (מחלישה)
  • תחושת המסוגלות עצמית (מחלישה)
  • האגו (מסיט מהדרך הנכונה)
  • מתוך הבנתם והשגת שליטה בהם משתחרר האדם מהכבלים אשר מונעים ממנו לנוע קדימה בנחישות ובהתמדה. לשפר השגים, להשיג יעדים ולנוע למעלה אל הפסגה והמימוש העצמי.

הפסיכולוגיה של ההצלחה עוסקת רבות במרכיב המוטיבציוני של האדם ומכוונת לחזק ולשמר את המוטיבציה - הדלק של מנגנון הכוח המנטלי.


הפרקטיקה של ההצלחה


מתייחסת לכללים ושיטות ליעול תהליכים ומהלכים בדרך להשגת מטרות ויעדים.

הפרקטיקה של ההצלחה היא מדריך הכולל  רשימת נהלים וחוקים המתייחסים לתכנון אסטרטגיות וטקטיקות לחסכון בזמן ובמשאבים בדרך למטרות ויעדים בתחומי החיים השונים.

אפשר לחלק את המיגזרים בהם אנו שואפים להצלחה ולהגשמה עצמית ל-4 תחומים עיקריים:
 
בטחון - קריירה ופרנסה טובה
זוגיות - אהבה ויחסים הרמונים עם בני הזוג
משפחה - ילדים וחברים
דימוי עצמי - ערך עצמי וחזות עצמית

בכל אחד מתחומים אלה קיימים כללים ושיטות ברורים אשר הכרתם והתנהלות על-פיהם משפרת ומייעלת בצורה משמעותית את תהליך השגת היעדים. הכרת כללים אלה היא חלק אינטגרלי מהדרך להצלחה.      

הפנמה ואימוץ תפיסת העולם של הפילוסופייה של ההצלחה + ניטרול החרדות והחששות לצד אמונה עצמית ביכולת האישית ובפוטנציאל האישי + הגדרת יעדים מדויקת, מיקוד וניצול כללים ושיטות ליעול ההתקדמות יובילו כל אחד מכם להצלחה, הגשמה ומימוש עצמי.